Mai vendégem Skitish. 2002-ben kezdett zenéléssel foglalkozni. A The Trust nevű rendezvénysorozat egyik frontembere. Úgy gondoltam, érdemes őt is kifaggatni kicsit a zenéhez való viszonyáról és a munkájáról.
1; Mikor kezdtél el hallgatni elektronikus zenét, és kik voltak számodra a meghatározó lemezlovasok/producerek?
Sziasztok!
Elektronikus zenét először 14-15 éves koromban kezdtem el hallgatni. Akkoriban a Depeche Mode zenei stílusa volt az amiben megtaláltam Önmagam, és ez az a zenekar amit a mai napig rengeteget hallgatok. Az ő munkásságuk azt hiszem egyedülálló. 16 éves voltam amikor először elmentünk elektronikus buliba és ez nem volt más mint a Mayday fesztivál. Ezután sorba jöttek a különböző rendezvények a Flörtben, Speedben, és a keceli Koronában. Kecelen halottam először játszani együtt Lee Burridge-t és Craig Richard-ot, és akkor elérkezett az a pont az életemben amikor eldöntöttem hogy „követnem” kell őket. Kis idővel később megvettem első lemezjátszómat és keverőmet, majd belekezdtünk barátaink szórakoztatásába. Ekkor még csapongtam a stílusok kavalkádjában, majd egy év elteltével elkezdtem breakbeat-et játszani és éreztem hogy ez kell nekem. Pár év breakbeat őrület után még jobban letisztult a dolog és ráléptem a tech house és a minimal ösvényére. Napjainkban is ebben a két stílusban dolgozom mint producer és zenélek mint lemezlovas.
2; Mi az ami megfogott ezekben a zenei stílusokban?
Sokan talán nem értik meg ezeknek a zenéknek a mondanivalóját, de én igazi művészeknek tartom azokat a producereket akik ebben a témában dolgoznak. Letisztultság és egyediség jellemzi a két stílust.
3; 2003-ban 2 barátoddal megalapítottad a The Trust nevű rendezvénysorozatot. Hogyan jött az est ötlete? Mi az ami ösztönzött?
Rengeteg házibulin voltunk már túl amikor úgy döntöttünk hogy a barátainkon túl már másoknak is meg kell mutatnunk mit is tudunk. A The Trust mint az a névben is megmutatkozik mindig is a baráti körünk bizalmára épült, akiknek ezúton is szeretném megköszönni hogy ennyi év után még mindig állandó vendégei estjeinknek. Az évek során azonban nem csak a barátaink bizalmát sikerült megnyernünk, hanem rengeteg bulizni vágyó emberét is. A visszajelzések nagyon jók ezért egy évvel ezelőtt eldöntöttük hogy minden estünkre hívunk egy sztárvendéget ezzel is hozzájárulva a vendégeink magas szintű elvárásaihoz. Játszott már velünk: Pat Duff, Pöli, Add2Basket, Kornel, Mannel, Manic-N, Daesmith, Mario Ievieno( Italy ), Canard & Perutech, Blazee, Pete Small, Swen.
4; Már ellátogattam néhány bulitokra, és azt kell mondjam kellemes, családias hangulat uralkodik mindig és az igényes zene csak fokozza a hangulatot. Te hogy látod ezt mint házigazda és lemezlovas?
A hangulathoz hozzátartozik a vendégeink igényessége, a zenék minősége és nem utolsó sorban a helyszín, amelyet most már több mint 1 éve a Barokko Café biztosít számunkra. Köszönet nekik. Az igényesség úgy gondolom elengedhetetlen a minőségi szórakoztatásban, ahhoz hogy a The Trust ne vesszen el a süllyesztőben nekünk is folyamatosan fejlesztenünk kell tudásunkat, zeneiségünket és a helyszínt. Eddig tartani tudtuk a lépést a nagyobb klubok színvonalával és a jövőbeli terveink azt mutatják hogy talán kinőheti magát ez a project.
5; Zeneírással 2004-ben kezdtél el foglalkozni. Az első megjelenésed Akatishia – Erection remix. Azóta már több megjelenésed is volt. Mesélj nekem a zenéidről. Mi inspirál? Milyen előadóktól, művekből merítesz ötletet?
Az első megjelenésem egy a Fiberlineaudio által kiírt remix versenyen elért helyezésemből adódott. Akatishia-Erection így igaz. Ezután már egyszerűbbnek tűntek a dolgok, úgymond megtört a jég. Belevetettem magam a producerkedés rejtelmeibe és az első megjelenés után egy évvel további megjelenések következtek. Tribe-Music, Paria, Miniatura, Ocean Drive, Uc Dark Side. A zenéim változóak, engem is mint más producereket befolyásolnak a pillanatnyi érzéseim és a körülöttem lévő világ változásai. Rengeteg producer van a szakmában jelenleg akiknek a munkái inspirálnak, csak hogy néhányat említsek közülük: FormatB, Dub Taylor, Mario Kober, Gaiser, Oxia, Pan-Pot, Cave Sedem, Darrell…
6; A saját zenéid is szolnak a fellépéseid alkalmával?
Természetesen a legjobb közeg a zenék tesztelésére az élő fellépés, eddigi zenéim mind vették az akadályokat a rajongók legnagyobb örömére.
7; Úgy tudom ebben az évben még lesz néhány megjelenésed. Szabad ezek felől érdeklődni? Mikorra várhatóak stb. ?
Az amerikai Uc Dark Side Records-tól két remix lehetőséget kaptam és mind a kettőt sikerült megcsinálni olyanra amit elfogadtak és az egyik már meg is jelent a másik hamarosan napvilágot lát. Jövő év elején Asa & Max – Neon Lights című zenéjére készített remix jön ki a Buksinál, emelett lehetőséget kaptam Christian Paduraru-tól is két zenéjének a remixelésére amiből az egyikre már a szerződést is aláírtam. Készül ebben a pillanatban 2 saját zeném. Az egyiket a Fairlads Digiat debütáló megjelenésén hallhatjátok majd, a másikat a Buksi Records-nak készítem.
8; Fairlads Digital Records. Szeretném ha mesélnél kicsit bővebben.
A „korrekt srácok” néven elkeresztelt vállalkozás egy újonnan induló kiadó nevét takarja, amely reményeink szerint 2008 elején megkezdi működését. A The Trust bulik 3 szülőatya Icerock, Magas, és jómagam vezetésével fog működni a project. Szeretnénk magyar és külföldi producerek munkáit egyaránt megjelentetni, emellett fellépésekre kiközvetíteni őket és természetesen magunkat is. Kapcsolataink egyre több országra kiterjednek és egyre többen tudják hogy velünk együtt dolgozni a korrektségen és egymás tiszteletén, elismerésén alapul. Ezúton üzennék producer vagy leendő producer társaimnak hogy az ajtónk nyitva áll és várjuk a saját készítésű műveiteket a következő email címre: skitishmusic@hotmail.com.
9; Hogy sikerült a legutóbbi buli, és mikor lesz a következő The Trust buli? Milyen meglepetéssel álltok most elő? Mik a tervek a jövőre nézve?
November 24-én a Barokko Caféban ( Budapest, Liszt Ferenc tér ) volt a legutóbbi. Múlt havi vendégeinket már sokan ismerik hazánkban és külföldön egyaránt. A Devoid Mind ( Style Clash & Co-Jack ) másfél órás szettel készült a bulira ahol b2b –tek a srácok. A fiúk mindketten állandó házigazdái 2 rádióműsornak és külföldi megjelenéseikkel is egyre népszerűbbek. Mellettük természetesen a három házigazda is fellépett: Icerock, Magas, Skitish.
Decemberre egy speciális karácsonyi bulit szerveztünk meg, melyre producer barátom Cave Sedem látogat el Skóciából.
A jövő év elejére tárgyalások folynak Tommy Nash-el & Christian Slater-el , és Phobos-al ( szerbia ).
Nem régen Skóciába voltál zenélni. Mesélj kicsit. Hogy érezted magad? Milyen a kinti szervezés és party közönség?
Nem találtam szavakat a kinti szervezésekre és felkészültségre. 23:00 kor nyitott ki a szórakozóhely és néhány perc elteltével mozdulni sem lehetett a 600 férőhelyes The Hive-ban. A kezdésről Cave Sedem gondoskodott, aki mindjárt a lovak közé csapott és elkezdte megtáncoltatni a közönséget. Éjfélkor kezdtem el zenélni. Sajnos csak egy óra fellépési lehetőséget kaptam, de az az egy óra feledhetetlen marad. Taps, pacsi, ugrálás, fütyülés, és őrjöngés. Úgy éreztem, talán egész pályafutásom alatt először, hogy ez az amiért olyan sokat dolgozunk. Tapasztalataim itthonról sajnos sokkal rosszabbak. Kezdjük talán azzal hogy nem veszik vagy nem akarják észrevenni a tehetségeket a hazai szervezők. Amit itthon elérünk mind magunknak és producer társainknak köszönhető, akikkel összefogva egymásnak szerezzük a fellépéseket, ami az igazat megvallva nagyon kevés. Tudom, hogy amit eddig elértünk az még nem elég, de ettől függetlenül nagyon örülnénk neki ha itthon is elismernének bennünket. Külföldön több elismerést és biztatást kapunk, mint itthon. Miért van ez? Hiszen elsősorban értük, értetek dolgozunk, és szeretnénk, ha az itthoni party kultúra nem indulna hanyatlásnak. Ehhez elengedhetetlen az új nevek és új zenék bemutatása. A The Hive nem egy flancos klub, de minden bulijukon a házigazdák mellett mások is lehetőséget kapnak, mind-mind különböző stílusokban, és ez a titka annak hogy ennyire ütős, teltházas bulikat csinálnak minden hétvégén. Tudom erről már olyan sokan beszéltek, de úgy éreztem kötelességem nekem is felszólalnom, ezzel is segítve dj és producer társaimat.
Legyen ez a végszó. Köszönöm a beszélgetést. Továbbra is sok sikert kívánok neked mint producer, emellett a kiadóhoz és a The Trust bulikhoz.
Köszönöm a lehetőséget, sziasztok!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése