2010. augusztus 26., csütörtök

Devoid Mind interjú

Azt hiszem, a Devoid Mind név már sokak számára ismert. Ha pedig mégse, olvassátok el a szegedi lemezlovasokkal készült interjút. Hiszen ezen a héten Style Clash és Co-Jack a vendégem.

1; Két szemtelenül fiatal és tehetséges Dj/producer srác áll itt előttem. Hogyan kerültetek kapcsolatba az elektronikus zenével?
Style Clash: számomra az elektronikus zene szeretete még 10-11 évesen, a zenetévén először látott-hallott klippekel indult. Különösen kedveltem Mauro Picotto zenéit, aki akkoriban hódította meg a dance szcénát. Aztán mikor Picotto váltott, én is „követtem őt” a techno felé, így néhány évig elég erős techno befolyás ért. Azonban sosem vallottam magam technosnak és a különféle techno rendezvényekért sem vagyok oda. Aztán, mint oly sokunknál, nálam is jött a progressive őrület, de már akkor sem elégedtem meg a Sasha-Digweed-Satoshi-Warren sztereotípiával. Mindig kerestem a számomra érdekes, ritka, kreatív hangzásokat, így kellően széles spektrumon mozogtam akkor is és most is.
Co-Jack: Rég volt. 11-12 évesen mondhatni Prodigy rajongó voltam, érdekes bevezetés volt az elektronikus zene világába, de így kezdődött. Nem sokkal ezen rövid időszakom után jött az akkori (2000-2001-es) trance hangzás, ami rendkívül megfogott a dallamossága miatt, ám ahogy komolyodtam, úgy komolyodott a zenei ízlésem is. Eleinte Markus Schulz deepesebb progtrance mixeit kedveltem meg igazán, majd jöttek a „régi idők” nagyágyúi, mint Hernan Cattaneo, John Digweed. Ők ketten voltak azok, akik óta lényegeset nem változtam, alapvető zenei ízlésemet ők határozták meg, ami a sötét, elmélyült progressive house-ban, a hasonló hangzású electroban, tribalban, minimalban vagy akár breakben nyilvánul meg.

2; Progressive houset, electrot húztok, és ha jól tudom Style Clash hogy Te még break beat-et is játszol. Mi az ami megfogott titeket ezekben a zenei vonulatokban?
S: Az általad felsoroltak csak egy kis részét képezik annak amit ténylegesen hallgatok és játszom. Houset, progressivet, breaket, electrot, minimalt, tech-houset és technot, de deep és tribal zenék is megfordulnak szettjeimben ugyanúgy, mint a lightosabb ambient, downtempo témák. Amikor együtt játszunk (azaz minden élő fellépésen) valamelyest nyilván alkalmazkodunk kell egymáshoz, de szerencsére ez csak minimális kompromisszumot jelent, mert mindketten szeretünk változatos szetteket játszani. Szerintem szörnyen unalmas ha egy dj kiáll a közönség elé és órákon keresztül ugyanazt a hangzást nyomja, szerintem itt is igaz a mondás: aki mer, az nyer. Mégpedig elismerést, a közönség részéről. Igazából engem mindig egy-egy zene fog meg, nem pedig stílusok, és hangzást is sokfélét szeretek, a vidámtól a borongósig, a sötéttől a tündérmese-szerű zenékig bármi jöhet, ha minőségi és kellően kreatív.
C: Én mióta progressive houset és electrot „húzok”, mindig is a mély, gondolkodtatós, utaztatós élményt részesítettem előnyben, a dallamokat sem vetem meg, sőt anélkül nem is zene a zene, de a manapság sok electro stílusú zenére jellemző vidám, happy-s hangokat kerülöm, az nem az én világom. Hogy mi fog meg benne? Egyszerűen imádom a letisztult, mély hangzásokat.

3; Általában minden Dj-nek van példaképe. Nektek ki vagy kik lennének azok?
C: Nemrég volt szerencsém a hazaiak közül kedvencemnek mondható Snake Sedrick egyik fellépésén ott lenni, nagyon jól csinálja a srác amit csinál (producerként szerintem irigylésre méltó), és örülök, hogy ilyen tehetség van hazánkban, de érdemes mindenkinek a maga útját járni, hogy önálló egyéniséggé fejlődhessen. Szerintem ő is egy egyéniség, nincs hozzá hasonló, ergo nem hiszem, hogy volt példaképe.

4; A Devoid Mind nevű formációt ketten alapítottátok meg 2006-ban. Kicsit meséljetek magatokról.  Hogyan alakult meg a csapat? Mi a története?
C: Igazából minden az általános iskola harmadik osztályban kezdődött, ugyanis ekkor mentem át abba a suliba, ahol a társam tanult, onnantól kezdve egészen most az egyetemig együtt jutottunk el. Az elektronika iránti érdeklődésünk körülbelül egy időben jelent meg, akkor is megosztottuk egymással az újonnan felfedezett előadókat és zenéiket, majd szépen átformálódtunk a ma is képviselt zenei stílusok világába és jött a gondolat, hogy a zenehallgatáson túl valami mást is kellene csinálni.

5; Vannak saját zenéitek. És már több megjelenéssel is büszkélkedhettek, ebben az évben is.  Kicsit bővebben mesélnétek? Illetve, kíváncsi vagyok, hogy még mi várható?
S: Az első EP-m idén májusban jelent meg egy amerikai kiadónál, majd miután kikerült a ResonantVibes-ra három és fél hétig vezette annak eladási listáját. Ezután jött egy felkérés egy veterán libanoni dj/producertől, akinek régóta ígértem, hogy készítek egy remixet. A Red Circle Music égisze alatt megjelent zene aztán a promo chartokon olyan neveket előzött meg (az EP-n belül) mint Kintar, vagy Nick Hogendoorn. Azóta volt még egy pár megjelenés, több amerikai kiadóval sikerült megegyezni saját zenék illetve remixek kiadásáról, november közepén pedig argentin, amerikai és más magyar producerek mellett felkerültem a hazai Feralcode Records gondozásában megjelent Reflections 2 válogatás-albumra. Decemberben még várható egy orosz leányzó zenéjére készített remixem a Morphosis-nál illetve egy kedves barátom, DownKill Cruisin című zenéjét fogom feldolgozni ami a Soundtribe Rekordsnál láthat napvilágot, remélhetőleg még idén. Jövőre sok minden van tervbe véve, de erről egyenlőre nem szeretnék többet elárulni :)
C: Sajnos engem egyelőre technikai okok hátráltatnak, így zeneírásra nincs lehetőségem, de természetesen amint a körülmények adottak lesznek, én is szeretném magam kipróbálni ezen a téren. Már csak azért sem akarom kihagyni, mert a társam időközben rengeteg szakmai tapasztalatot szerzett már, amit velem szívesen megosztana, míg másokkal nem biztos, így ezt a helyzeti előnyt nem szabad kihagynom.

6; Milyen eszközökkel dolgoztok? Mi az ami hatással van a zenéitekre, illetve mely DJ/producerek inspirálnak titeket?
S: Élő fellépéseink alkalmával cd-ről zenélünk, csak és kizárólag. Nem igazán foglalkoztat a bakelit, mint hordozó. A live-act pedig érdekel minket és tervbe is van véve, de még rengeteg időre van szükség ahhoz, hogy mind technikailag, mind tudás szempontjából életképes legyen a dolog. Talán majd öt, vagy tíz év múlva.
A saját zenék elkészítésére itthon, a számítógép segítségével kerül sor. Sokan kérdezik, hogy melyik a legjobb, erre legalkalmasabb szoftver, illetve, hogy milyen hardver eszközöket érdemes beszerezni a válasz pedig igen egyszerű: szinte teljesen mindegy. Nem számít, hogy ki milyen eszközökkel dolgozik, a lényeg az, hogy hogyan használja azokat. Nem hátrány egy jó lehallgató rendszer, egy közepes tudású számítógép és hangkártya, illetve rengeteg szabadidő. Szóval aki nem hajlandó ebbe a dologba időt és energiát ölni (pénzt csak másodsorban), az bizony jobb ha el sem kezdi.
Inspirációt a zeneíráshoz sok mindenből lehet meríteni. Akár hétköznapi dolgokból, élményekből, bulikból, vagy más zenékből, vagy akár mixekből. Nekem szerencsére ez nem szokott gondot okozni, kevés alkalommal fordult elő, hogy nem volt valamilyen ihletem. Aztán ott vannak azok a producerek, akik elég erősen befolyásolták az ízlésemet és hangzásomat, a teljesség igénye nélkül Habersham, Kintar & Rex, Markus Schulz, Snake Sedrick, Vibrasphere, Eelke Kleijn, Fady Ferraye és még jó páran. Ebből a rövid kis felsorolásból is látszik, hogy mindenféle hangzásból és stílusból merítek, választom ki a nekem való elemeket.

7; A szokásos kérdést fel kell tennem nektek is. Bulikon szolnak a saját zenéitek? Hogy fogadja a közönség?
S: Igen, szoktam játszani a saját zenéket. Nem mindet játszottam még, van olyan amihez egyszerűen nem volt megfelelő hangulat és közönség, de többnyire sikerült kipróbálni a szerzeményeimet élőben is. A visszajelzés általában elég jó, az embereknek tetszik amit csinálok. Persze ilyenkor az is gyorsan kiderül ha egy-egy zenében valamely elem nem úgy sül el, mint ahogy azt otthon az ember megálmodja, ebből sokat lehet tanulni és a legközelebbi zenét e szerint alakítani.

8; Van egy önálló rádióműsorotok is. Hol és mikor hallhat benneteket a közönség ennek keretében?
S: moT kolegámmal ketten éppen egy éve indítottuk el Beat Sensor nevű műsorunkat a Tribalmixes rádión, mely minden hónap első és harmadik csütörtökén hallható, helyi idő szerint este 11 órától. A műsor rekordsebességgel száguldott fel a rádió leghallgatottabb műsorai közé, és ezalatt az egy év alatt rengeteg magyar és külföldi lemezlovas volt a vendégünk. Legközelebb december 20-án a mexikói Minoru Hirata készül egy vendég szettel.
C: Engem a Magnetic Sounds című műsorom műsor keretein belül a Pure.FM nevű net-rádióban hallhattok minden hónap 4. szombatján, hazai idő szerint hajnali 1 órakor. A sors játéka, hogy a decemberi adásban éppen a társamat látom vendégül :)

9; November 24-én részt vettetek a The Trust buliján a Barokkóba. Meséljetek. Hogy éreztétek magatokat? Milyen volt a buli és a közönség?
C:  Én nagyon izgatottan vártam a fellépést, a clubról a buli előtt látott fényképek alapján arra gondoltam, csak jól sülhet el a dolog, biztosan sokan is lesznek, az egészséges izgalom is megvolt. A Barokkóban valóban nem csalódtam, teljesen korrekt és igényes hely. Sajnos nem volt annyi ember, amennyire számítottunk de sikerült így is jól éreznünk magunkat, és láthatóan a megjelenteknek is kedvére volt a szettünk.

10; Mikor lesz a következő fellépésetek és hol?
S: Szilveszterkor a szegedi Reneszánsz pizzériában teszünk fel. Ez egy zártkörű rendezvény lesz, sok ismerőssel, volt osztálytársakkal, reméljük jó lesz a hangulat, főleg mivel gyakorlatilag egy egész éjszakás szettel készülünk!

Köszönöm a beszélgetést. Sok sikert kívánok nektek a jövőben.

Mi köszi a interjút!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése